გაკვეთილის გეგმა


მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: 
სწავლების საფეხური/კლასი: X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 
გაკვეთილის თემა: კოსინუსების თეორემა
წინარე ცოდნა: 
პითაგორას თეორემა, მართკუთხა სამკუთხედში კუთხის გვერდებსა და  კუთხეს  შორის  დამოკიდებულება.
გაკვეთილის მიზანი: 
  მოსწავლეებმა  შეძლონ იპოვონ მესამე  გვერდი,  თუ ცნობილია   დანარჩენი გვერდები  და  მათ  შორის  მდებარე კუთხე.
  კვლევისა და  გამოთვლების უნარის განვითარება
   მათემატიკური დებულებების  გამოყენების  განვითარება  პრაქტიკული  ამოცანების  ამოხსნისას  
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზაბის ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ.)

A ფაზა:      აქტივობა 1:   საშინაო  დავალების  შემოწმება. 
დავალების შემოწმება კითხვებით

ცხრილები, დიაგრამები
3 წთ.

აქტივობა 2:   გაკვეთილის  მიზნის  გაცნობა
დამოკიდებულობა გვერდებსა და კუთხეებს შორის
დასმული ამოცანის ინდივიდუალურად გადაჭრა
პროექტორი
4წთ.

აქტივობა 3:  წინა პუნქტში  განვლილი  მასალის                  
შეხსენება (პითაგორას  თეორემა)
პითაგორას თეორემის შეხსენება
ჯგუფურად სხვადასხვა ამოცანის გადაჭრა
რვეული,კალამი
3წთ.

აქტივობა 4:  მოტივაციის  მიზნით   პრაქტიკული                        ამოცანის დასმა,  როგორ  ვიპოვოთ  მანძილი  ორ მიუწვდომელ  წერტილს შორის.
მიუწვდომელ წერტილებს შორის მანძილის გაზომვა

კომპიუტერი,პროექტორი
8წთ.

B ფაზა:  აქტივობა1. მოსწავლეეებს  ვეუბნები რომ  ტბის  გარეთ  შესაძლებელია  რაიმე  წერტილის აღება  და ამ  წერტილიდან ტბის   მოცემულ ორ წერტილამდე    მანძილის  საზომი  ხელსაწყოთი  მანძილების გაზომვა, კუთხის  საზომი  ხელსაწყოთი   წრფეებს შორის კუთხის გაზომვა.  
მოსწავლეებს ვეუბნები რომ უნდა გაიზომოს მიუწვდომელ წერტილებს შორის მანძილი სამკუთხედის ელემენტებს შორის კავშირის დახმარებით
ინდივიდუალურად ასრულებენ გაზომვებს
სახაზავი,კუთხის საზომი
5წთ.

აქტივობა2.  ვსვამ   კითხვას  რა  ფიგურა მიიღება  ამ სამი           წერტილის  შეერთებით?
წერტილების შეეირთებით სამკუთხედის მიღება
ინდივიდუალურად სამკუთხედების დახაზვა
სახაზავი
3წთ.

  აქტივობა3. კოსინუსების  თორემის  ჩამოყალიბება. ( პრეზენტაციის  ჩვენება)
თეორემის  დამტკიცება  სამი  შემთხვევისათვის (ბლაგვკუთხა  სამკუთხედი,  მახვილკუთხა  სამკუთხედი, მართკუთხა  სამკუთხედი) (საჭიროების შემთხვევაში  მასწავლებლის  კომენტარი)
კოსინუსების თეორემის დამტკიცება(მახვილკუთხა სამკუთხედი)
მოსწავლეები ამტკიცებენ თეორემას (ბლაგვკუთხა სამკუთხედი)
რვეული,კალამი
8წთ

C  ფაზა: აქტივობა 1.კლასში  ამოცანების ამოხსნა,    მიღებული  თეორიული  ცოდნის    გამოყენება  ამოცანების  ამოხსნისას. 
თეორემის გამოყენება ამოცანის გადასაჭრელად
ამოცანის ამოხსნა
რვეული, კალამი
3წთ

აქტივობა 2. სპეციალური  დავალების ამოხსნა: იპოვეთ                                  პარალელოგრამის   დიაგონალების  კვადრატების                                ჯამი გვერდების   მეშვეობით და გაანალიზეთ   მიღებული შედეგი და  ჩამოაყალიბეთ  თვისება.

დამოუკიდებელი სამუშაო

რვეული, კალამი
3წთ.

აქტივობა 3.კოსინუსების თეორემის  შდეგების                       ჩამოყალიბება
თეორემის ჩამოყალიბება
ინდივიდუალურად

2წთ

აქტივობა 4. შეჯამება
აქტივობა 5.  საშინაო  დავალების მიცემა. ძლიერი  მოსწავლეებისათვის  კვლევითი  ხასიათის.
                                   აქტივობა 6.შეფასება
კითხვებით. დავალების მიცემა ინდივიდუალურად


3წთ.

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები/ეროვნული სასწავლო გგმით მისაღწევი შედეგები/სტანდარტი :


შეფასება: 

ხელმოწერა: 

No comments:

Post a Comment

კლუბი ,,პირამიდა"

სსიპ ბესიკ ხულორდავას სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ სალხინოს   საჯარო სკოლის მათემატიკის კლუბის „ პირამიდა“ ხელმძღვანელს ...