მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი
ნომერი:
სწავლების საფეხური/კლასი: X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
გაკვეთილის
თემა: კოსინუსების თეორემა
წინარე ცოდნა:
პითაგორას თეორემა, მართკუთხა სამკუთხედში კუთხის გვერდებსა
და კუთხეს შორის დამოკიდებულება.
გაკვეთილის
მიზანი:
მოსწავლეებმა
შეძლონ იპოვონ მესამე გვერდი,
თუ ცნობილია დანარჩენი გვერდები და მათ შორის მდებარე
კუთხე.
კვლევისა
და გამოთვლების უნარის განვითარება
მათემატიკური დებულებების გამოყენების
განვითარება პრაქტიკული ამოცანების
ამოხსნისას
№
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზაბის ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ.)
|
|
A ფაზა:
აქტივობა 1: საშინაო დავალების
შემოწმება.
|
დავალების შემოწმება კითხვებით
|
|
ცხრილები, დიაგრამები
|
3 წთ.
|
|
აქტივობა 2:
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა
|
დამოკიდებულობა გვერდებსა და კუთხეებს შორის
|
დასმული ამოცანის ინდივიდუალურად გადაჭრა
|
პროექტორი
|
4წთ.
|
|
აქტივობა 3:
წინა პუნქტში განვლილი მასალის
შეხსენება (პითაგორას თეორემა)
|
პითაგორას თეორემის შეხსენება
|
ჯგუფურად სხვადასხვა ამოცანის გადაჭრა
|
რვეული,კალამი
|
3წთ.
|
|
აქტივობა 4: მოტივაციის მიზნით
პრაქტიკული
ამოცანის დასმა, როგორ ვიპოვოთ
მანძილი ორ მიუწვდომელ წერტილს შორის.
|
მიუწვდომელ წერტილებს შორის მანძილის გაზომვა
|
|
კომპიუტერი,პროექტორი
|
8წთ.
|
|
B ფაზა: აქტივობა1. მოსწავლეეებს ვეუბნები რომ ტბის
გარეთ შესაძლებელია რაიმე
წერტილის აღება და ამ წერტილიდან ტბის მოცემულ ორ წერტილამდე მანძილის
საზომი ხელსაწყოთი მანძილების გაზომვა, კუთხის საზომი
ხელსაწყოთი წრფეებს შორის კუთხის
გაზომვა.
|
მოსწავლეებს ვეუბნები რომ უნდა გაიზომოს
მიუწვდომელ წერტილებს შორის მანძილი სამკუთხედის ელემენტებს შორის კავშირის
დახმარებით
|
ინდივიდუალურად ასრულებენ გაზომვებს
|
სახაზავი,კუთხის საზომი
|
5წთ.
|
|
აქტივობა2.
ვსვამ კითხვას რა ფიგურა
მიიღება ამ სამი წერტილის შეერთებით?
|
წერტილების შეეირთებით სამკუთხედის მიღება
|
ინდივიდუალურად სამკუთხედების დახაზვა
|
სახაზავი
|
3წთ.
|
|
აქტივობა3.
კოსინუსების თორემის ჩამოყალიბება. ( პრეზენტაციის ჩვენება)
თეორემის
დამტკიცება სამი შემთხვევისათვის (ბლაგვკუთხა სამკუთხედი,
მახვილკუთხა სამკუთხედი, მართკუთხა სამკუთხედი) (საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებლის კომენტარი)
|
კოსინუსების თეორემის დამტკიცება(მახვილკუთხა
სამკუთხედი)
|
მოსწავლეები ამტკიცებენ თეორემას (ბლაგვკუთხა
სამკუთხედი)
|
რვეული,კალამი
|
8წთ
|
|
C ფაზა: აქტივობა 1.კლასში ამოცანების ამოხსნა, მიღებული
თეორიული ცოდნის გამოყენება ამოცანების
ამოხსნისას.
|
თეორემის გამოყენება ამოცანის გადასაჭრელად
|
ამოცანის ამოხსნა
|
რვეული, კალამი
|
3წთ
|
|
აქტივობა 2. სპეციალური დავალების ამოხსნა: იპოვეთ პარალელოგრამის დიაგონალების კვადრატების ჯამი გვერდების მეშვეობით და გაანალიზეთ მიღებული შედეგი და ჩამოაყალიბეთ თვისება.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო
|
|
რვეული, კალამი
|
3წთ.
|
|
აქტივობა 3.კოსინუსების თეორემის შდეგების ჩამოყალიბება
|
თეორემის ჩამოყალიბება
|
ინდივიდუალურად
|
|
2წთ
|
|
აქტივობა 4. შეჯამება
აქტივობა 5.
საშინაო დავალების მიცემა. ძლიერი მოსწავლეებისათვის კვლევითი
ხასიათის.
აქტივობა
6.შეფასება
|
კითხვებით. დავალების მიცემა ინდივიდუალურად
|
|
|
3წთ.
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები/ეროვნული სასწავლო გგმით მისაღწევი შედეგები/სტანდარტი :
შეფასება:
ხელმოწერა:
No comments:
Post a Comment