Wednesday, 27 November 2019

,,ჩვენ და ასტრონომია"




აწრეო მუშაობა ასტრონომიაში
წრის სახელწოდება:   ,,ჩვენ და ასტრონომია’’
 მასწავლებელი:    ვაჟა წულაია

სკოლა:   სსიპ ბესიკ ხულორდავას სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ სალხინოს  საჯარო სკოლა
წრის მოკლე დახასიათება:  წრის მიზანია, მოსწავლეებში  ასტრონომიისადმი   ინტერესის  
გაღვივება,  ცოდნის გაღრმავება და კვლევითი  უნარების განვითარება.    საგაკვეთილო
პროცესში გამოვიყენებ სხვადასხვა აქტივობებს, სავარჯიშოებს, დამხმარე მასალას,
ამოცანებს  და თავსატეხებს. ყურადღებას გავამახვილებ  შესაბამისი უნარ-ჩვევების
 (მსჯელობა, კომუნიკაცია, ) განვითარებაზე. მოსწავლეები
იმუშავებენ   ასტრონომიული ცოდნის გაღრმავებასა და
განმტკიცებაზე ,რაც მოსწავლეებს დაეხმარება გააუმჯობესონ ეროვნული სასწავლო
გეგმით განსაზღვრული შედეგები. მოსწავლეებს შევთავაზებ  მრავალფეროვან
აქტივობებს, მეცადინეობა ხალისიანი და საინტერესო რომ  გამოვიდეს.  გამოვიყენებ
 შემდეგ რესურსებს: დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, მარკერი,
პროექტორი, საჩვენებული ჯოხი, მანიპულატივები, ბუკები,  დავალების ბარათები,
 ფერადი წებოვანი ფურცლები, შუქნიშნის ბარათები. სლაიდები და დოკუმენტურ ფილმებს
წრის მოსწავლეთა  სია:
1.     ბასილაია რამაზი
2.     ლაშხია  ლიკა
3.     ნანავა ნიკა
4.     ნანავა ხატია
5.     ფულარია ბექა
6.     ქვარცხავა დათა
7.     ქობალია ლანა
8.     ცაავა ანანო
9.     ცაავა ერეკლე
10.  ცაავა მარიამი
11.  ნანავა ვლადიმერი









  წრის  პროგრამა
 მე-11 კლასი
2019-2020  სასწავლო წელი, I სემესტრი
მეცადინეობა  ჩატარდება კვირაში ორჯერ -  ოთხშაბათს და პარასკევს
N
თარიღი
თემის დასახელება
საათების
რაოდენობა
1
23.10.2019
ასტრონომიის საგანი და მნიშვნელობა, სამყაროს ზოგადი სურათი
1
2
25.10.2019
ცის სფერო, მნათობთა ხილული მოძრაობა ცაზე, დღეღამური ბრუნვა
1
3
30.10.2019
დროის საზომი ძირითადი ერთეული საათ კუტხე ადგილობრივი დრო, ზოლური და დეკრეტული დრო
1
4
1.11.2019
პლანეტა დედამიწა, დედამიწის ფორმა სიდიდე, მასა და სიმკვრივე, ატმოსფერო, მოძრაობა                    
1
5
6.11.2019
მთვარე, მთვარის ფაზები, მთვარის დაბნელება, მზის დაბნელება
1
6
8.11.2019
შემაჯამებელი სამუშაო 1
1
7
13.11.2019
პლანეტური სისტემა, მერკური, ვენერა, მარსი, იუპიტერი, სატურნი, ურანი, ნეპტუნი, პლუტონი
1
8
15.11.2019
დაკვირვებისა და კვლევის ასტროფიზიკური მეთოდი

9
20.11.2019
ვარსკვლავთა სამყარო

10
22.11.2019
გალაქტიკა

11
25.11.2019
შემაჯამებელი სამუშაო 2














დასწრების აღრიცხვა
წრის სახელწოდება:   ჩვენ ვსწავლობთ მათემატიკა
მასწავლებელი:    ვაჟა წულაია

N
გვარი
სახელი
თარიღი
ხელმოწერა

1
ბასილაია
რამაზი
23.10.2019-25.11.2019

2
ლაშხია
ლიკა
23.10.2019-25.11.2019


3
ნანავა
ნიკა
23.10.2019-25.11.2019

4
ნანავა
ხატია
23.10.2019-25.11.2019

5
ფულარია
ბექა
23.10.2019-25.11.2019

6
ქვარცხავა
დათა
23.10.2019-25.11.2019


7
ქობალია
ლანა
23.10.2019-25.11.2019

8
ცაავა
ანანო
23.10.2019-25.11.2019


9
ცაავა
ერეკლე
23.10.2019-25.11.2019

10
ცაავა
მარიამი
23.10.2019-25.11.2019


11
ნანავა
ვლადიმერი
23.10.2019-25.11.2019











მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1.                    


2.                   დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?




3.        საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის
               გაღრმავებაში?



4.       საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
              არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?


5.       იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?


6.       რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?











მშობლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1.                   დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის  წრის შექმნის შესახებ?


2.       საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის
               გაღრმავებაში თქვენს შვილს?



3.       საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
          არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?


4.       იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო
             მოსწავლეთათვის?



5.       რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?














ჩატარებული წრეობრივი მუშაობა

23.10.2019 ჩატარდა პირველი საწრეო მუშაობაასტრონომიასი  გავეცანით წრის მუშაობის მიზანს , ასტრონომიის საგანს და სამყაროს ზოგად სურათს
მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩაბმული
25.10.12019  ჩატარდა მეორე  შეხვედრა   ავხსენით ცის სფერო, მნათობთა მოძრაობა ცაზე და დღეღამური ბრუნვა
მოსწავლეები ხალისით მუშაობდნენ გეომეტრიულ გარდაქმნებზე
30.10.2019 გავაცანი დროის ძირითადი ერთეულები, ადგილობრივი, ზოლური და დეკრეტული დრო
ბავშვები კმაყოფილნი დარჩნენ.
1.11.2019  შევისწავლეთ პლანეტა დედამიწა
მოსწავლეები ძალიან გახალისდნენ
6.11.2019 ავხსენი მთვარე და მასთან დაკავშირებული მოვლენები
მოსწავლეებმა ადვილად შეითვისეს ახსნილი მასალა
8.11.2019 ჩავატარე შემაჯამებელი სამუშაო N1
აღმოჩნდა რომ ყველა მოსწავლემ კარგად გაართვა ტავი
13.11.2019 ამოვხსენით პლანეტური სისტემა
ბავშვებმა თავი კარგად გაართვეს დასმულ ამოცანას
15.11.2019 ავხსენით დაკვირვებისა და კვლევის ასტროფიზიკური მეთოდი
მოსწავლეები კმაყოფილნი დარჩნენ
20.11.2019 გავეცანით ვარსკვლავთა სამყაროს
მოსწავლეები ახალმა მასალამ ძალიან დააინტერესა
22.11.2019 გალაქტიკა
სიმბოლოების ახსნამ მოსწავლეებში ინტერესი გამოიწვია
25.11.2019 შემაჯამებელი სამუშაო N2
წრემ კარგად იმუშავა. მოსწავლეები და მშობლები კმაყოფილი დარჩნენ.+


 აწრეო მუშაობის რეფლექსია

2019-2020 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა .წრე ,,ჩვენ და ასტრონომია’’ მასში მეთერთმეტე კლასის მოსწავლეები არიან გაერთიანებული. წრე ტარდება კვირაში ორჯერ, ოთხშაბათს და   პარასკევს მე7 გაკვეთილზე. წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზრვნო უნარების განვითარებას.

საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ასტრონომიაში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვის, რათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა ასტრონომიულიდაუგროვდეთ ასტრონომიაში.  საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ  ასტრონომიის სწავლებაა სწავლებაა.

საქმიანობის მოსწავლეთა ინტერესებზე მორგება პრიორიტეტულ საჭიროებად მივიჩნიე. ამ მიმართულებით ჩავატარე ანკეტური გამოკითხვა, მივაწოდე კომენტარი რას შეისწავლიან, როგორი აქტოვობებით და რა შედეგს მიაღწევდნენ.

თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება ასტრონომიის მიმართ. ამ მიზნით სამუშაოს  დაწყებამდე ვაფრთხილებდი მოსალოდნელი შეცდომების შესახებ და გზადაგზა ვამეორებინებდი მოვლენის შესახებ. ხშირად ვეუბნებოდი, რომ შეცდომის არ უნდა გვეშინოდეს, რადგან ის სწავლის განუყოფელი ნაწილია, მთავარია შეგვეძლოს მათი გამოვლენა და შემდეგ გაანალიზება.

საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:

 გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
 მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას რის შედეგადაც
აუმჯობესებდნენ მიღებულ ცოდნას

მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, აკეთებდნენ დაკვირვებეს , უყურებდნენ დოკუმენტურ ფილმებს ასტრონომიაზე და სლაიდებს ციურ მოვლენებზე.
ასტრონომიის წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე.




No comments:

Post a Comment

კლუბი ,,პირამიდა"

სსიპ ბესიკ ხულორდავას სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ სალხინოს   საჯარო სკოლის მათემატიკის კლუბის „ პირამიდა“ ხელმძღვანელს ...