საწრეო მუშაობა ასტრონომიაში
წრის სახელწოდება: ,,ჩვენ
და ასტრონომია’’
მასწავლებელი: ვაჟა წულაია
სკოლა: სსიპ ბესიკ ხულორდავას სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ სალხინოს
საჯარო სკოლა
წრის მოკლე დახასიათება: წრის მიზანია, მოსწავლეებში ასტრონომიისადმი ინტერესის
გაღვივება, ცოდნის გაღრმავება და კვლევითი უნარების განვითარება. საგაკვეთილო
პროცესში გამოვიყენებ სხვადასხვა აქტივობებს, სავარჯიშოებს, დამხმარე მასალას,
ამოცანებს და თავსატეხებს. ყურადღებას გავამახვილებ შესაბამისი უნარ-ჩვევების
(მსჯელობა, კომუნიკაცია, ) განვითარებაზე. მოსწავლეები
იმუშავებენ ასტრონომიული ცოდნის გაღრმავებასა და
განმტკიცებაზე ,რაც მოსწავლეებს დაეხმარება გააუმჯობესონ ეროვნული სასწავლო
გეგმით განსაზღვრული შედეგები. მოსწავლეებს შევთავაზებ მრავალფეროვან
აქტივობებს, მეცადინეობა ხალისიანი და საინტერესო რომ გამოვიდეს. გამოვიყენებ
შემდეგ რესურსებს: დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, მარკერი,
პროექტორი, საჩვენებული ჯოხი, მანიპულატივები, ბუკები, დავალების ბარათები,
ფერადი წებოვანი ფურცლები, შუქნიშნის ბარათები. სლაიდები და დოკუმენტურ
ფილმებს
წრის მოსწავლეთა სია:
1.
ბასილაია
რამაზი
2.
ლაშხია
ლიკა
3.
ნანავა
ნიკა
4.
ნანავა
ხატია
5.
ფულარია
ბექა
6.
ქვარცხავა
დათა
7.
ქობალია
ლანა
8.
ცაავა
ანანო
9.
ცაავა
ერეკლე
10.
ცაავა
მარიამი
11.
ნანავა
ვლადიმერი
წრის პროგრამა
მე-11 კლასი
2019-2020 სასწავლო წელი, I სემესტრი
მეცადინეობა ჩატარდება კვირაში ორჯერ - ოთხშაბათს და პარასკევს
N
|
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
საათების
რაოდენობა |
||
1
|
23.10.2019
|
ასტრონომიის საგანი და მნიშვნელობა,
სამყაროს ზოგადი სურათი
|
1
|
||
2
|
25.10.2019
|
ცის სფერო, მნათობთა ხილული მოძრაობა
ცაზე, დღეღამური ბრუნვა
|
1
|
||
3
|
30.10.2019
|
დროის საზომი ძირითადი ერთეული საათ
კუტხე ადგილობრივი დრო, ზოლური და დეკრეტული დრო
|
1
|
||
4
|
1.11.2019
|
პლანეტა დედამიწა, დედამიწის ფორმა
სიდიდე, მასა და სიმკვრივე, ატმოსფერო, მოძრაობა
|
1
|
||
5
|
6.11.2019
|
მთვარე, მთვარის ფაზები, მთვარის
დაბნელება, მზის დაბნელება
|
1
|
||
6
|
8.11.2019
|
შემაჯამებელი სამუშაო №1
|
1
|
||
7
|
13.11.2019
|
პლანეტური სისტემა, მერკური, ვენერა,
მარსი, იუპიტერი, სატურნი, ურანი, ნეპტუნი, პლუტონი
|
1
|
||
8
|
15.11.2019
|
დაკვირვებისა და კვლევის ასტროფიზიკური მეთოდი
|
|||
9
|
20.11.2019
|
ვარსკვლავთა სამყარო
|
|||
10
|
22.11.2019
|
გალაქტიკა
|
|||
11
|
25.11.2019
|
შემაჯამებელი სამუშაო №2
|
|||
დასწრების აღრიცხვა
წრის სახელწოდება: ჩვენ ვსწავლობთ მათემატიკა
მასწავლებელი: ვაჟა
წულაია
N
|
გვარი
|
სახელი
|
თარიღი
|
ხელმოწერა
|
||
1
|
ბასილაია
|
რამაზი
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
2
|
ლაშხია
|
ლიკა
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
3
|
ნანავა
|
ნიკა
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
4
|
ნანავა
|
ხატია
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
5
|
ფულარია
|
ბექა
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
6
|
ქვარცხავა
|
დათა
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
7
|
ქობალია
|
ლანა
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
8
|
ცაავა
|
ანანო
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
9
|
ცაავა
|
ერეკლე
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
10
|
ცაავა
|
მარიამი
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
11
|
ნანავა
|
ვლადიმერი
|
23.10.2019-25.11.2019
|
|||
მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1.
2.
დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
3.
საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის
გაღრმავებაში?
4.
საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
5.
იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
6.
რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
მშობლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1.
დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
2.
საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის
გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
3.
საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
4.
იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო
მოსწავლეთათვის?
5.
რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
ჩატარებული წრეობრივი მუშაობა
23.10.2019 ჩატარდა პირველი საწრეო მუშაობაასტრონომიასი გავეცანით წრის მუშაობის
მიზანს , ასტრონომიის საგანს და სამყაროს ზოგად სურათს
მოსწავლეები აქტიურად
იყვნენ ჩაბმული
25.10.12019
ჩატარდა მეორე შეხვედრა ავხსენით ცის სფერო, მნათობთა მოძრაობა ცაზე და დღეღამური
ბრუნვა
მოსწავლეები ხალისით მუშაობდნენ
გეომეტრიულ გარდაქმნებზე
30.10.2019 გავაცანი დროის ძირითადი ერთეულები,
ადგილობრივი, ზოლური და დეკრეტული დრო
ბავშვები კმაყოფილნი დარჩნენ.
1.11.2019 შევისწავლეთ
პლანეტა დედამიწა
მოსწავლეები ძალიან გახალისდნენ
6.11.2019 ავხსენი მთვარე და მასთან დაკავშირებული
მოვლენები
მოსწავლეებმა ადვილად შეითვისეს ახსნილი მასალა
8.11.2019 ჩავატარე შემაჯამებელი სამუშაო N1
აღმოჩნდა რომ ყველა მოსწავლემ კარგად გაართვა ტავი
13.11.2019 ამოვხსენით პლანეტური სისტემა
ბავშვებმა თავი კარგად გაართვეს დასმულ ამოცანას
15.11.2019 ავხსენით დაკვირვებისა და კვლევის
ასტროფიზიკური მეთოდი
მოსწავლეები კმაყოფილნი დარჩნენ
20.11.2019 გავეცანით ვარსკვლავთა სამყაროს
მოსწავლეები ახალმა მასალამ ძალიან დააინტერესა
22.11.2019 გალაქტიკა
სიმბოლოების ახსნამ მოსწავლეებში ინტერესი
გამოიწვია
25.11.2019 შემაჯამებელი სამუშაო N2
წრემ კარგად იმუშავა. მოსწავლეები და მშობლები
კმაყოფილი დარჩნენ.+
2019-2020 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა .წრე ,,ჩვენ და
ასტრონომია’’ მასში მეთერთმეტე
კლასის მოსწავლეები არიან გაერთიანებული. წრე ტარდება კვირაში ორჯერ, ოთხშაბათს
და პარასკევს მე–7 გაკვეთილზე. წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზრვნო, უნარების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ასტრონომიაში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვის, რათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა ასტრონომიულიდაუგროვდეთ ასტრონომიაში. საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ ასტრონომიის სწავლებაა სწავლებაა.
საქმიანობის მოსწავლეთა ინტერესებზე მორგება პრიორიტეტულ საჭიროებად მივიჩნიე. ამ მიმართულებით ჩავატარე ანკეტური გამოკითხვა, მივაწოდე კომენტარი რას შეისწავლიან, როგორი აქტოვობებით და რა შედეგს მიაღწევდნენ.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება ასტრონომიის მიმართ. ამ მიზნით სამუშაოს დაწყებამდე ვაფრთხილებდი მოსალოდნელი შეცდომების შესახებ და გზადაგზა ვამეორებინებდი მოვლენის შესახებ. ხშირად ვეუბნებოდი, რომ შეცდომის არ უნდა გვეშინოდეს, რადგან ის სწავლის განუყოფელი ნაწილია, მთავარია შეგვეძლოს მათი გამოვლენა და შემდეგ გაანალიზება.
საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას
რის შედეგადაც
აუმჯობესებდნენ
მიღებულ ცოდნას
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, აკეთებდნენ დაკვირვებეს , უყურებდნენ დოკუმენტურ ფილმებს ასტრონომიაზე და
სლაიდებს ციურ მოვლენებზე.
ასტრონომიის წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე.
No comments:
Post a Comment