წრის სახელწოდება: ჩვენ ვსწავლობთ მათემატიკას
მასწავლებელი: ვაჟა წულაია
სკოლა: სსიპ ბესიკ ხულორდავას სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ სალხინოს
საჯარო სკოლა
წრის მოკლე დახასიათება: წრის მიზანია, მოსწავლეებში მათემატიკისადმი ინტერესის
გაღვივება, ცოდნის გაღრმავება და კვლევითი უნარების განვითარება. საგაკვეთილო
პროცესში გამოვიყენებ სხვადასხვა აქტივობებს, სავარჯიშოებს, დამხმარე მასალას,
ამოცანებს და თავსატეხებს. ყურადღებას გავამახვილებ მათემატიკური უნარ-ჩვევების
(მსჯელობა, კომუნიკაცია, ამოცანების ამოხსნის უნარი) განვითარებაზე. მოსწავლეები
იმუშავებენ გაკვეთილზე მიღებული მათემატიკური საკითხების გაღრმავებასა და
განმტკიცებაზე,რაც მოსწავლეებს დაეხმარება გააუმჯობესონ ეროვნული სასწავლო
გეგმით განსაზღვრული შედეგები. მოსწავლეებს შევთავაზებ მრავალფეროვან
აქტივობებს, მეცადინეობა ხალისიანი და საინტერესო რომ გამოვიდეს. გამოვიყენებ
შემდეგ რესურსებს: დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, მარკერი,
პროექტორი,საჩვენებული ჯოხი, მანიპულატივები, ბუკები, დავალების ბარათები,
ფერადი წებოვანი ფურცლები, შუქნიშნის ბარათები.
წრის მოსწავლეთა სია:
1.
ბასილაია
ანი
2.
ნანავა
ლიკა
3.
ნანავა
ნიკა
4.
ქორაია
მარიამი
5.
ცაავა
მარიამი
6.
ცაავა
ნიკა
7.
ანი
ცაავა
8.
კეკუტია
ოთიკო
9.
ფუტკარაია
პაატა
10.
ხურცილავა
ქეთი
წრის პროგრამა
მე-8 კლასი
2019-2020 სასწავლო წელი, I სემესტრი
მეცადინეობა ჩატარდება კვირაში ორჯერ - ორშაბათს და ხუთშაბათს
N
|
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
საათების
რაოდენობა |
||
1
|
24.10.2019
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა.
წრე და მისი ნაწილები, მონაცემთა
ანალიზი და სტატისტიკა
|
1
|
||
2
|
28.10.2019
|
გეომეტრიული გარდაქმნები, მობრუნება
|
1
|
||
3
|
31.10.2019
|
მრავალკუთხედები, ბისექტრისის
თვისება
|
1
|
||
4
|
4.11.2019
|
დებულების საწინააღმდეგო დებულება
|
1
|
||
5
|
7.11.2019
|
ნაშთი, გაყოფსდობის ნიშნები
|
1
|
||
6
|
11.11.2019
|
შემაჯამებელი სამუშაო №1
|
1
|
||
7
|
14.11.2019
|
განტოლებები1
|
1
|
||
8
|
18.11.2019
|
პითაგორას თეორემა
|
|||
9
|
21.11.2019
|
ალბათობა
|
|||
10
|
25.11.2019
|
შემაჯამებელი სამუშაო №2
|
|||
დასწრების აღრიცხვა
წრის სახელწოდება: ჩვენ ვსწავლობთ მათემატიკა
მასწავლებელი: ვაჟა
წულაია
N
|
გვარი
|
სახელი
|
თარიღი
|
ხელმოწერა
|
||||||
1
|
ბასილაია
|
ანი
|
24.10.2019-25.11.2019
|
|||||||
2
|
ნანავა
|
ლიკა
|
|
|||||||
3
|
ნანავა
|
ნიკა
|
|
|||||||
4
|
ქორაია
|
მარიამი
|
|
|||||||
5
|
ცაავა
|
მარიამი
|
|
|||||||
6
|
ცაავა
|
ნიკა
|
|
|||||||
7
|
ცაავა
|
ანი
|
|
|||||||
8
|
კეკუტია
|
ოთიკო
|
|
|||||||
9
|
ფუტკარაია
|
პაატა
|
|
|||||||
10
|
ხურცილავა
|
ქეთი
|
|
|||||||
მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1.
2.
დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
3.
საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის
გაღრმავებაში?
4.
საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
5.
იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
6.
რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
მშობლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1.
დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
2.
საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის
გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
3.
საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
4.
იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო
მოსწავლეთათვის?
5.
რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
ჩატარებული წრეობრივი მუშაობა
24.10.2019 ჩატარდა პირველი საწრეო მუშაობა მათემათიკაში, გავეცანით წრის მუშაობის მიზანს გავიხსენეთ
წრე და მისი ნაწილები. მოვახდინეთ მონაცემთა ანალიზი და სტატისტიკა
მოსწავლეები აქტიურად
იყვნენ ჩაბმული
28.10.12019
ჩატარდა მეორე შეხვედრა ავხსენით გეომეტრიული გარდაქმნები და მობრუნება
მოსწავლეები ხალისით მუშაობდნენ
გეომეტრიულ გარდაქმნებზე
31.10.2019 გავაცანი მრავალკუთხედები და
ბისექტრისა.
ბავშვები კმაყოფილნი დარჩნენ.
4.11.2019
გავაცანი დებულების საწინააღმდეგო დებულება
მოსწავლეები ძალიან გახალისდნენ
7.11.2019 ავხსენი ნაშთი და გაყოფადობის ნიშნები
მოსწავლეებმა ადვილად შეითვისეს ახსნილი მასალა
11.11.2019 ჩავატარე შემაჯამებელი სამუშაო N1
აღმოჩნდა რომ ყველა მოსწავლემ კარგად გაართვა ტავი
14.11.2019 ამოვხსენით განტოლებები.
ბავშვებმა თავი კარგად გაართვეს დასმულ ამოცანას
18.11.2019 ავხსენით პითაგორას თეორემა
მოსწავლეები კმაყოფილნი დარჩნენ
21.11.2019 ალბათობის თეორემის ახსნა
მოსწავლეები ახალმა მასალამ ძალიან დააინტერესა
25.11.2019 შემაჯამებელი სამუშაო N2
წრემ კარგად იმუშავა. მოსწავლეები და მშობლები
კმაყოფილი დარჩნენ.+
2019-2020 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა .წრე ,,ჩვენ
ვსწავლობთ მათმატიკას’’ მასში მერვე
კლასის მოსწავლეები არიან გაერთიანებული. წრე ტარდება კვირაში ორჯერ, ორშაბათს
და ხუთშაბათს მე–7 გაკვეთილზე. წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზრვნო, უნარების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით მთემატიკაში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვის, რათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ , რაც მომავალში მათ
განუვითარებს სწრაფი აზროვნებისუნარს. საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ მათემატიკის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა.
საქმიანობის მოსწავლეთა ინტერესებზე მორგება პრიორიტეტულ საჭიროებად მივიჩნიე. ამ მიმართულებით ჩავატარე ანკეტური გამოკითხვა, მივაწოდე კომენტარი რას შეისწავლიან, როგორი აქტოვობებით და რა შედეგს მიაღწევდნენ.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების წრმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება მათემატიკის მიმართ. ამ მიზნით სამუშაოს დაწყებამდე ვაფრთხილებდი მოსალოდნელი შეცდომების შესახებ და გზადაგზა ვამეორებინებდი ამა თუ იმ წესს, ხშირად ვეუბნებოდი, რომ შეცდომის არ უნდა გვეშინოდეს, რადგან ის სწავლის განუყოფელი ნაწილია, მთავარია შეგვეძლოს მათი გამოვლენა და შემდეგ გაანალიზება.
საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებს, მათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, ასრულებდნენ სავარჯიშოებს, გაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმი, გაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონე, იყო როცა საჭიროებამ მოითხოვა, შევცვალე მასალის თანმიმდევრობა, მიუხედავად ამისა, საწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაში, უფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
მათემატიკის წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე.
No comments:
Post a Comment